Reklama strony poprzez pozycjonowanie
Aktualna sytuacja na świecie na nieszczęście nas nie rozpieszcza i coraz więcej firm zaczyna odnotowywać kłopoty finansowe. W związku z tym jeszcze ważniejszą dla większości firm powinna być marketing w internecie. Zanim natomiast zdecyduje się na wybór dokładnie sprecyzowanej firmy, powinno się pamiętać, że pozycjonowanie stron nie jest zwykłą sprawą i w związku z tym trzeba sprawdzić kilka najważniejszych kwestii.
Poniżej prezentujemy to na, co trzeba zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z konkretną firmą.Model rozliczeńTo, w jaki sposób firma rozlicza się za promowanie strony w internecie, jest bardzo bardzo ważna i będzie miało wpływ nie tylko na osiągane wyniki, ale również to, w jaki sposób realizowane jest pozyskiwanie linków. Jeśli rozliczenie następować będzie na zasadzie abonamentu to podejście firmy do uzyskiwanych wyników a także linkowania powinno być bardziej bezpieczne. Jest to powiązane dobre dla serwisów, które pragną długoterminowo budować własną pozycję na rynku. Innym popularnym rozstrzygnięciem, które stosowane jest przez znacząca większość firm pozycjonerskich, jest model za wyniki. W tym przypadku w większości przypadków linkowanie odbywa się o sporo agresywniej, ponieważ firmie zależy na uzyskaniu efektów możliwie jak najszybciej. Oczywiście na rynku można znaleźć także firmy oferujące modele hybrydowe. Ilość klientówWbrew pozorom w tym przypadku więcej nie za każdym razem znaczy lepiej. Jeżeli już w danej firmie pozycjoner ma zbyt wielu klientów na swojej głowie to chyba obsługa naszej firmy może nie być zbyt profesjonalna. Stąd też w miarę sposobności warto wybierać agencję, w której jeden pozycjoner obsługuje kilkanaście, maksymalnie 30-40 stron. Jest to o tyle ważne, że mniejsza ilość obsługiwanych stron powoduje, że SEO będzie wykonywane w gorszy sposób.ReferencjeJest to bardzo bardzo ważna kwestia, ponieważ świetnie obsłużeni i zadowoleni klienci są najlepszą wizytówką dokładnie określonej firmy. Stąd też, zanim podpisze się dosłownie najbardziej pozytywną umowę, warto poprosić o pozytywne referencje i opinie klientów, którzy korzystali z usług dokładnie określonej firmy. Najlepiej jeśli firma byłaby w stanie pochwalić się klientami działającymi w podobnej branży. Oczywiście inne branże także mogą świadczyć o najwyższej jakości obsługi i stąd też którekolwiek referencje będą lepsze niż żadne.Jak widać kwestii, które mają wpływ na wybór adekwatnej firmy pozycjonerskiej, jest całkiem sporo. Warto zatem z uwagą prześledzić wszystkie kwestie, które nas interesują. Warto bez wątpienia też porozmawiać z handlowcami i dowiedzieć się jaką strategię będzie miała firma dla naszej konkretnej strony. Zobacz także: jak pozycjonować samodzielnie.